Photobucket
^_^ ChiPSmorE ^_^
click on the dropdown menu to navigate through this blog

Assalamualaikum!!
Semoga dapat mmberi respon yg baik ya! :) ★ │ **ChiPsMoRe liFe** ^_^ ★ Klau nak mngeratkan lagi silaturahim, boleh click button Links dan Contacts! ^^ (Postnya dibawah) :)--Angels
Selamat Bergmbira!! ;)
Photobucket
> .:LoLLiPOPs:. | > .:ChiPSmOre??:. ^_^
Pieces Of Me
Meet the Big Beauty Boss

I am Aini_Suhailah and this is my blog, it's mine. In this very little space from the World Wide Web, this could be the only place where in i can have my freedom to express myself, rant whenever i wanted to, post non-sense shit, type asdfghjkl until i get tired like an idiot. I mean, who the hell in the world, uhmm (except me) would do that effin thing? of course no one. EXCEPT ME.Alright, you've got it. Actually i'm just TWELVE and i really like singing and reading my sister or frinds novels. I'm weird and I like the cute small purple/blue things. I like the smell of an old book, newspaper and new magazines, I like to eat pizzas or anythings else such as burger (ma favourite) ^_^.. and i blah blah, i blah too.. enough. bye byee! You mang ey click links and contact to befriend with me.Thanks !Assalamualaikum :)
!!Sekolah Tengku Budriah!!
Assalamualaikum, Leave some cool comments after reading ^_^!!

Weyh, Nnti adik2 yg kecik2 tu maila Sekolah Budriah. Best sangat skolah kat sana. Nah2!! :)
Links & Contacts
the great escapes to a beautiful land


.:ChiPsmOre:. Friend Friend .:Kak_Amali:. .:Fatihah:. .:Alis:. .:Fiqah:. .:Athirah:. .:Anis:. .:Anis:. Friend Friend Friend Friend Friend

Facebook aini suhailah
Twitter nurul ain
Tumblr nurul ain
Blogskin nurul ain
Layout (c) sweet.m!sery
Re-edited by nurul ain
Icons from reviviscent
Resources: sea shells
<$BlogItemTitle$>
<$BlogDateHeaderDate$> ★ <$BlogItemDateTime$> │ >(<$BlogItemCommentCount$>) angels
<$BlogItemBody$>
Photobucket
> OLDER POST | > NEWER POST

Monday, 1 October 2012

Keychain?? ^_^

Assalamualaikum,

Arini nak citer yg kicen kesayangan aku HILANG la weyhh...
Sapalah sanggup ambik kicen tu dahla knangan waktu taun 4 lak tu..
Pastu taun dpn tinggal dah sekolah nih..hilang kicen tu x bermakna 
knangan waktu kat skolah...

So,
sbagai pnggantinya, ada orang tu kan dy bagi KICEN BARU kat aku..
cantik2..pandai dy pilih.. Kawan baik aku pun ada bgi kicen jugak..

Alhamdullillah sbb ada kawan yg baik sperti depa suma..

Orite! Lepas rehat, Aufa ada ckp yg salah seorang dari kumpulan SAARISSAA, 
ada ambik kicen aku.. Nak caya ke tak.. Hurm. Pastu tnya dy betul2 dy kata
orang tu sndiri yg gtau kat dy yg jngn gtau kat sapa2 yg dy ambik kicen aku..

Jadi, cepat2 ajak Fadhilah pegi podium dngn harapan orang tu akan ngaku yg dy 
ambik kicen tuh.. Smpai kat podium trus tnya kat depa.. Waktu tu ada 5 org ja ahli
kumpulan depa.. Tak palah tnya ja.. Tnya2 kat depa, depa buat muka dono ja..

Pastu tnya la kat Fadhilah sbb dy pun tau jugak sapa yg ambik kicen tu tp dy 
amanah kat org tu jgn gtau aku.. Aku tnya fad orang tu ada x kat sini...
Fad kata ada..so ada dua orang suspek kat situ.. Sorang tu suspek kuat.. Hurm!
Sorang lagi dy kekdang ja buat hal dngan aku.. HAIH!. =.=

Then x palah mengalah..trus pegi bilik SPBT sbb ustzh sruh tlong cop bku..
Jadi tngh cop tu nak dkat blik da, Fad mai pastu kta kat aku yg orng tu akn 
bg sndri kicen tu kat aku.. Tunggu punya tunggu x mai2 pun org tu..

Jadi nak tngok esok la pulak..
Kalau orang tu x bgi mungkin mmg bkn takdir untk jumpa balik keychain tuh..
  
So akhir kata, "  JAGALA BRANG KAMU YG BERHARGA SEBAIK 
MUNGKIN.. :)"

** ALLAH nmpk apa yg kita krjakan..**

Yang benar,
Aini Suhailah :'(



Sunday, 30 September 2012

Habis UPSR??

Assalamualaikum,

Actually lama x update blog,
nak update pun x tau nak tulis apa.... -_-

TAPI,

nak cerita la skit kan3.. habis UPSR prkara2 yg mama mmg nak sruh buat dri dlu lagi
dia ckp...?
  • Belajar memasak
     Ni mmg kena wajib sbb mama slalu ckp yg anak prmpuan klau x reti msak
    bukn nama prmpuan.. (really?)
  • Kena slalu tlong mama
    Tlong mama mcm?? mcam lipat baju, jemur baju, kemas rumah dan seumpamanya.
    Yang tu
    RAJIN mmg perlu memainkan peranan..kalau x mmg x lah..
Ada lagi sbenarnya..tp time nak tulis ni lah jadi x ingat.. HAIHH!!..x pa2..

So akhir kata "GEMBIRAKANLAH HATI IBU BAPA KAMU SBELUM PEGI ASRAMA PENUH"

Assalamualaikum w.b.t

Yang Benar,
Aini Suhailah :)

Monday, 27 February 2012

alt

Rasa aman adalah tempat berpijak yang paling kukuh dan kesihatan adalah perisai yang paling utama.
Ilmu pengetahuan adalah makanan yang paling lazat, cinta adalah ubat yang paling mujarab, 
sedangkan pakaian yang menutup aurat adalah pembalut tubuh
yang paling indah.

Business Terbaik

Dalam kegiatan sehari-hari, kita tidak lepas dari kegiatan berjual beli. Ada yang berjual beli barang, jasa bahkan dengan Allah-pun kita dapat melakukan perniagaan(jual-beli). Nak tahu apa business yang terbaik? Sudah sewajarnya sesuatu perdagangan (perniagaan) berlaku dengan satu perjanjian atau kontrak terlebih dahulu sebelum berlakunya urusniaga pertukaran diantara sepenjual dan sipembeli. Bagaimanakah yang dimaksudkan urusniaga perdagangan dengan Allah SWT?
يَـٰٓأَيُّہَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ هَلۡ أَدُلُّكُمۡ عَلَىٰ تِجَـٰرَةٍ۬ تُنجِيكُم مِّنۡ عَذَابٍ أَلِيمٍ۬
"Wahai orang-orang yang beriman! Mahukah Aku tunjukkan sesuatu perniagaan yang boleh menyelamatkan kamu dari azab seksa yang tidak terperi sakitnya?"
Surah As-Saff ayat 10.

Wahai manusia, demikian tawaran dari Tuhan yang Maha Kaya lagi Perkasa satu urusniaga yang pastinya sangat menguntungkan! Tidak sebagaimana berurusniaga sesama manusia yang memerlukan modal tenaga, fikiran dan wang ringgit malahan terkadang terlibat pula dengan ampu, bodek dan tumbuk rusuk kerana persaingan sengit sesama sendiri . Tersilap langkah dan haribulan boleh menyebabkan hutang sekeliling pinggang dan akhirnya jatuh muflis!
Photo by: Qamar Shahrom 
"Bandingan pemberian orang-orang yang membelanjakan hartanya pada jalan Allah, sama seperti sebiji benih yang tumbuh mengeluarkan tujuh tangkai, setiap tangkai itu mengandungi 100 biji. Dan ingatlah, Allah akan melipatgandakan pahala bagi sesiapa yang dikehendakiNya dan Allah Maha Luas (RahmatNya) lagi meliputi ilmu pengetahuanNya". ( Al-Baqarah : 261 )
تُؤۡمِنُونَ بِٱللَّهِ وَرَسُولِهِۦ وَتُجَـٰهِدُونَ فِى سَبِيلِ ٱللَّهِ بِأَمۡوَٲلِكُمۡ وَأَنفُسِكُمۡ‌ۚ ذَٲلِكُمۡ خَيۡرٌ۬ لَّكُمۡ إِن كُنتُمۡ تَعۡلَمُونَ | يَغۡفِرۡ لَكُمۡ ذُنُوبَكُمۡ وَيُدۡخِلۡكُمۡ جَنَّـٰتٍ۬ تَجۡرِى مِن تَحۡتِہَا ٱلۡأَنۡہَـٰرُ وَمَسَـٰكِنَ طَيِّبَةً۬ فِى جَنَّـٰتِ عَدۡنٍ۬‌ۚ ذَٲلِكَ ٱلۡفَوۡزُ ٱلۡعَظِيمُ
Iaitu, kamu beriman kepada Allah dan rasulNya, serta kamu berjuang membela dan menegakkan agama Allah dengan harta benda dan diri kamu; yang demikian itulah yang lebih baik bagi kamu, jika kamu hendak mengetahui (hakikat yang sebenarnya) | (Dengan itu) Allah akan mengampunkan dosa-dosa kamu dan memasukkan kamu ke dalam taman-taman yang mengalir di bawahnya beberapa sungai, serta ditempatkan kamu di tempat-tempat tinggal yang baik dalam Syurga "Adn". Itulah kemenangan yang besar.. 
Surah As-Saff ayat 11-12. 
 

Memakmurkan Masjid


Photo by:Fadhlul Ain B Abd Raffar
إِنَّمَا يَعْمُرُ مَسَاجِدَ اللَّهِ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ وَأَقَامَ الصَّلَاةَ وَآتَى الزَّكَاةَ وَلَمْ يَخْشَ إِلَّا اللَّهَ ۖ فَعَسَىٰ أُولَٰئِكَ أَن يَكُونُوا مِنَ الْمُهْتَدِينَ
Hanyasanya yang layak memakmurkan (menghidupkan) masjid-masjid Allah itu ialah orang-orang yang beriman kepada Allah dan hari akhirat serta mendirikan sembahyang dan menunaikan zakat dan tidak takut melainkan kepada Allah, (dengan adanya sifat-sifat yang tersebut) maka adalah diharapkan mereka menjadi dari golongan yang mendapat petunjuk. (Surah At-Taubah 9: Ayat ke 18)

Cahaya Al-Quran


Al-Quran adalah mukjizat terbesar yang diberi oleh Allah s.w.t. kepada Nabi Muhammad s.a.w. untuk difahami dan diyakini oleh umat Islam seluruh dunia.
Al-Quran juga mengandungi pedoman dan panduan kehidupan kepada kita untuk meyakini kebesaran dan kesucian Islam. Bagaimana pun, sekiranya Al-Quran ini tidak dibaca, dikaji dan difahami isi kandungannya, maka mukjizat mukjizat Al-Quran itu tidak mungkin akan diketahui.
Al-Quran mempunyai 30 juzuk, 60 hizb, 240 ruboq, 114 surah, 6236 ayat, 77,437 kalimah dan 323,671 huruf. Al-Quran bukan sahaja memberi petunjuk (huda) dalam kehidupan kita, malah memberi cahaya (nur), penyembuh (shifa') dan rahmat (rahmah) kepada pembacanya. Ia adalah bekalan menuju akhirat.
Firman Allah dalam surah al-Ma'idah ayat 15-16: "Terjemahannya: Sesungguh nya telah datang kepada mu cahaya yang terang dan kitab yang nyata dari Allah". "Dengan kitab itu, Allah memberi petunjuk kepada orang yang mencari keredhaannya kepada jalan selamat dan mengeluarkan mereka itu dari kegelapan kepada cahaya yang terang dengan izinnya dan menunjuki mereka ke jalan yang lurus."
Photo by:WarnaIman Azizi
أَوَ مَن كَانَ مَيْتًا فَأَحْيَيْنَاهُ وَجَعَلْنَا لَهُ نُورًا يَمْشِي بِهِ فِي النَّاسِ كَمَن مَّثَلُهُ فِي الظُّلُمَاتِ لَيْسَ بِخَارِجٍ مِّنْهَا كَذَلِكَ زُيِّنَ لِلْكَافِرِينَ مَا كَانُواْ يَعْمَلُونَ
Dan apakah orang yang sudah mati kemudian dia Kami hidupkan dan Kami berikan kepadanya cahaya yang terang, yang dengancahaya itu dia dapat berjalan di tengah-tengah masyarakat manusia, serupa dengan orang yang keadaannya berada dalam gelap gulita yang sekali-kali tidak dapat keluar daripadanya? Demikianlah Kami jadikan orang yang kafir itu memandang baik apa yang telah mereka kerjakan (Surah Al-An'Am 6: Ayat ke 122)

Sukakan Alam Segar, Jagalah Alam Sekitar


Alam ciptaan Allah Swt perlulah dijaga. Setiap tindakan hendaklah niat kerana Allah Swt walaupun dalam pembangunan kawasan-kawasan.  Janganlah kita menjadi orang yang melanggar perjanjian dengan Allah Swt.
Photo by:Diyana Abd Rahman
ٱلَّذِينَ يَنقُضُونَ عَهۡدَ ٱللَّهِ مِنۢ بَعۡدِ مِيثَـٰقِهِۦ وَيَقۡطَعُونَ مَآ أَمَرَ ٱللَّهُ بِهِۦۤ أَن يُوصَلَ وَيُفۡسِدُونَ فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۚ أُوْلَـٰٓٮِٕكَ هُمُ ٱلۡخَـٰسِرُونَ
"(Iaitu) orang-orang yang merombak (mencabuli) perjanjian Allah sesudah diperteguhkannya dan memutuskan perkara yang disuruh Allah supaya diperhubungkan dan mereka pula membuat kerosakan dan bencana di muka bumi. Mereka itu ialah orang-orang yang rugi." (Surah Al-Baqarah 2: Ayat ke 27)